måndag 6 september 2010

Nystart

Bloggen verkar ha legat i träda under sommaren, men nu tycker jag att vi kör igen! Jag startar upp med ett smarrigt pastarecept.




Supersnabb pasta

Valfria mängder



Pasta (jag hade en sorts stor skruvpasta)
Röd pesto (som jag har köpt på IKEA, supergod)
Lite broccoli, fryst eller färsk
Rödlök
Tomater
Fetaost
Bacon
Örtsalt
Bladspenat


Såhär gjorde jag: jag kokade pastan och mot slutet la jag ner lite fryst broccoli i kastrullen. Stekte baconet knaprigt och la upp på hushållspapper. När pastan var klar hällde jag av vattnet och rörde ner peston (mycket) och kryddade med örtsalt. Jag slängde i fint strimlad rödlök, tomatklyftor, tärnad fetaost och bladspenat. Och så strö över bacon. Klart! Uteslut bacon om du vill ha vegetariskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar